اخبار بین المللی, طب ترمیمی اخبار بین الملل, مهندسی بافت
شماره: 33568
1399/06/25 - 12:23
استخوان های رشد یافته در آزمایشگاه می توانند روش تست کردن درمان های پزشکی را تغییر دهند

محققین دانشگاه شفیلد فناوری جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند برای تست درمان ها جدید روی اندام های انسانی و بافت استخوان استفاده شود.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش جدید دکتر رامون لول و همکارانش یک سیستم bone-on-a-chip را طراحی کرده اند که حاوی مینی داربست هایی است که می تواند برای رشد بافت استخوان در آزمایشگاه استفاده شود. این پژوهش جدید که در مجله معتبر Frontiers in Bioengineering and Biotechnology به چاپ رسیده است نشان می دهد که چگونه bone-on-a-chip می تواند برای رشد بافت استخوان و در ادامه تست درمان های بالقوه جدید برای بیماری ها و آسیب های استخوانی استفاده شود. این پلت فرم جدید با استفاده از ماده ای موسوم امولسیون فاز داخلی بالای پلیمریزه شده(polyHIPE) و با استفاده از تکنیکی به نام emulsion templating تولید شده است. در بخش زیستی این مطلب نیز از پتانسیل سلول های بنیادی برای تولید بافت استخوانی استفاده شده است.

تست داروهای جدید معمولا نیازمند تست های درون تنی گسترده ای است که با استفاده از مدل های جانوری صورت می گیرد. با این حال، این رویکرد جدید آزمایشگاهی می تواند نیاز به تست های جانوری در تحقیقات را کاهش دهد.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved